09929710879 03137789606  از شنبه تا چهارشنبه 9 تا 17

آموزش پروژه محور GIS، آری یا خیر؟!

تاریخ آخرین بروزرسانی:

1403/01/22

امتیاز کاربران به این نوشته
5
(3)

آموزش پروژه محور GIS می خواهم، شما آموزش GIS تون پروژه محور هست یا نه؟!

این پرسشی است که بیشتر افرادی که دنبال آموزش جی آی اس هستند و با شرکت ما تماس می گیرند دنبال جواب آن هستند.

من پاسخ این پرسش را در یک پیام صوتی 5 دقیقه ای به شما داده ام، به نحوی که بتوانید مسیر خودتان را در بازار GIS مشخص کنید و جزو افرادی نباشید که می آیند و می گویند آقای ادیبی ما آموزش GIS فلان استاد را تهیه کردیم اما بدرد نمی خورد!!! و من الان هیچ درآمد GIS ندارم و دنبال کار می گردم.

جلوی ضرر را همین الان بگیر و این پیام را گوش بده

اگر از این آموزش خوشت اومد حتما امتیاز بهش بده و نظرت را هم برامون کامنت کن. شاید جزو افراد خوش شانسی باشی که اعتبار خرید از سایت توی کیف پولت شارژ بشه.

آموزش GIS مهارت محور و مساله محور

دوستان عزیزم اگر به دنبال ورود به بازار GIS هستید و می خواهید برای خودتان اسم و رسمی در GIS ایران داشته باشید (بلکه فراتر از ایران) به دنبال حل مسائل دنیای اطرافتان با GIS باشید. این یک مهارت است در دنیای پیچیده امروزی که نیاز دارد شما به جای یاد گرفتن GIS در قالب یک پروژه، مهارت هایی را در GIS یاد بگیرید که کمک تان کنند وارد هر پروژه GIS بشوید و همه جا کمک کننده باشید. در فایل صوتی بالا به تفصیل گفتم و هدفم این بود که نگرش مساله محوری و مهارت محوری را به جای پروژه محوری در شما ایجاد کنم.

متخصص GIS اثرگذار و پردرآمد شوید

اگر به جای تمرکز بر آموزش GIS پروژه محور، تمرکزتان را بر روی حرفه ای شدن در حل مسایل با GIS کنید دیگر چه در جامعه، چه در کسب و کارها و چه در سازمان ها می توانید راهکارهایی مبتنی بر GIS برای حل مشکلات بدهید. این کار یک متخصص GIS است، کسی که در GIS عادی نیست و حرفه ای است.

برای این که موضوع برایتان شفاف تر شوید اینجا چند مثال می زنم:

یک نفر که متخصص GIS بوده، مشکلی را در جامعه شناسایی کرده است. ایشان دیده که مردم وقتی در یک شهر غریب هستند و می خواهند از جایی به جای دیگر بروند چقدر مشکل در آدرس یابی دارند. آمده و با GIS راهکاری خلق کرده به نام اپلیکیشن مسیریابی. قطعا نگرش مکان محوری و مساله محوری را با مهارت هایی که داشته تلفیق کرده است.

یک نفر که متخصص GIS بوده، مشکلی را در کسب و کارها شناسایی کرده است. ایشان دیده که کسب و کارها دغدغه فروش و افزایش سود دارند. آمده راهکاری داده به نام بازاریابی مکان محور و گفته شما مکان خریدارانت را مشخص کن و اطلاعات لازم را هم در یک سامانه ثبت کن تا بر اساس تحلیل های GIS به تو بگویم بیشتر مشتریانت از کجاها آمده اند و تو برای افزایش فروش چه کاری باید انجام دهی.

چند سال پیش در بخش حوادث روزنامه خواندم که در شهر کرج جوانی بر اثر این که اورژانس آدرس را اشتباه رفته بوده فوت کرده است. ظاهرا دو خیابان با یک نام وجود داشته که باعث بروز اشتباه شده بوده و به همین راحتی جان یک انسان که شاید می توانسته زنده بماند، از بین رفته است.

آن زمان مدیر بازاریابی و فروش سامانه های GIS بودم و این شد جرقه ایده ای با نام مدیریت نامگذاری معابر و اماکن شهری مبتنی بر GIS و سامانه ای مکان محور خلق شد که شهرداری ها و چند سازمان دیگر که در امر نامگذاری معابر دخیل هستند دچار اشتباه نامگذاری تکراری معابر نشوند تا جلوی چنین مشکلاتی گرفته شود. به همین سادگی!

باز هم تاکید می کنم اگر می خواهید در دنیای GIS اثر و رد پای بزرگ خلق کنید، به جامعه ارزش و برکت اضافه کنید و پر رزق و روزی شوید، یک متخصص GIS حرفه ای شوید که کاری به آموزش GIS پروژه محور ندارد و تمرکزش روی حل مسایل با GIS است.

آیا آموزش GIS پروژه محور بد است؟

نمی خواهم این موضوع را رد کنم، اصلا این طور نیست. شاید شما یک دانشجو باشید که استادتان پروژه ای در زمینه تخمین میزان حجم رسوب حوزه آبریز X را به شما سپرده باشد. شما هدفتان این است که این پروژه را با استفاده از GIS انجام دهید و نمره اش را بگیری و تمام. اصلا دیگر نمی خواهید در GIS وارد شوید و قصد حرفه ای شدن در GIS را ندارید. اینجاست که باید بگردید و اگر کسی چنین آموزشی دارد آن را یافته و از آن استفاده کرده و در زمان کوتاهی پروژه تان را به پایان برسانید. این جا آموزش جی آی اس پروژه محور به کارتان می آید.

اما اگر می خواهید درآمدتان از بازار GIS باشد، لطفا عبارت آموزش GIS پروژه محور را برای همیشه از ذهنتان خارج کنید.

آموزش GIS تخصصی

ما 6 آموزش GIS تخصصی داریم که به افرادی که دنبال آموزش پروژه محور GIS نیستند توصیه می کنیم از اونها بهرمند بشن.

آموزش رایگان GIS را شروع کنید

برای آشنایی بیشتر با GIS می توانید آموزش GIS را در سایت ما مشاهده کنید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید

اگر این نوشته آموزشی به شما کمک کرد، سپاسگزار می شویم که به آن امتیاز دهید تا به سایر کاربران سایت هم نمایش داده شود

چقدر این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لطفا در بخش نظرات و دیدگاه ها در پایین همین صفحه هم نظر، انتقاد و پیشنهاد خود را بنویسید تا برای بهتر شدنمان از دیدگاه شما بهرمند شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

آموزش GIS تخصصی

یه خبری هست!

آموزش پیشنهادی GISPlus

اولین پکیج نرم افزار Web GIS

خبرنامه GISPlus

برای دریافت آخرین آموزش های GIS تخصصی متناسب با سطح خودتان، در خبرنامه حرفه ای آموزش GIS ما عضو شوید.

خبرنامه GIS

این مقالات را هم بخوانید!

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد

دانلود پادکست کسب درامد از GIS

دانلود فیلم چطور برنامه نویس GIS حرفه ای شویم؟