09929710879 03137789606  از شنبه تا چهارشنبه 9 تا 17

وب جی آی اس با QGIS ، ساده و سریع

تاریخ آخرین بروزرسانی:

1402/11/21

امتیاز کاربران به این نوشته
5
(1)

اگر دوست دارید آموزش وب جی آی اس را با QGIS یاد بگیرید در این نوشته با من همراه شوید. البته فراموش نکنید WebGIS که با نرم افزار QGIS راه اندازی می کنید یک وب GIS بسیار ساده است و فقط برای آشنایی شما با راه اندازی WebGIS مناسب است و هیچ گاه مورد تایید ما به عنوان یک کار حرفه ای و تخصصی نیست.

در ادامه این نوشته آموزشی ابتدا شما را با Web GIS آشنا می کنیم و سپس در یک ویدیوی 1 دقیقه ای به شما نشان می دهیم که چطور با نرم افزار QGIS می شود راه اندازی وب جی آی اس را تجربه کنید و سپس هم یک آموزش رایگان و کامل برای راه اندازی وب GIS است با نرم افزار QGIS به شما تقدیم می کنیم.

اگر از این آموزش خوشت اومد حتما امتیاز بهش بده و نظرت را هم برامون کامنت کن. شاید جزو افراد خوش شانسی باشی که اعتبار خرید از سایت توی کیف پولت شارژ بشه.

وب جی آی اس چیه؟

وب جی آی اس یعنی، استفاده از نقشه ها و داده های مکانی و اطلاعات توصیفی: از هرجا، در کمترین زمان، بدون نیاز به نصب نرم افزار و به صورت آنلاین

برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که وب همان اینترنت است. دقت کنید که آنلاین بودن به معنای استفاده از GIS در اینترنت نیست. آنلاین بودن یعنی استفاده از نرم افزار GIS و نقشه ها و داده های مکانی که روی یک رایانه دیگر بجز رایانه ما باشند. در حقیقت ما می خواهیم نقشه ها و داده های مکانی را با دیگران از طریق وب به اشتراک بگذاریم و Web GIS می تواند بهترین گزینه ممکن باشد.

آشنایی بیشتر با Web GIS

برای آشنایی کامل و جامع با وب GIS می توانید آموزش جامع وب GIS را در سایت ما بخوانید.

QGIS چیه؟

نرم افزار QGIS یک نرم افزار GIS رایگان هست که برای استفاده از آن نیاز به خرید لایسنس و یا کرک کردن آن نیست. علاوه بر رایگان بودن، سورس کدهای نوشته شده آن نیز به رایگان در اختیار جامعه قرار گرفته و برنامه نویسان زیادی از سراسر دنیا آن را توسعه داده اند.

نرم افزار کیو جی آی اس بسیار ساده و کاربرپسند هست و امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می دهد و در سال های گذشته مورد استقبال همه قرار گرفته است.

آشنایی بیشتر با QGIS

برای آشنایی کامل و جامع با نرم افزار QGIS می توانید آموزش جامع QGIS را در سایت ما بخوانید.

وب جی آی اس با QGIS در یک دقیقه

خب بریم آموزش وب جی آی اس با QGIS را ببینید و زیاد مباحث تئوری به شما نگ. ابتدا در یک دقیقه میخام بهتون دید بدم که چطوری با نرم افزار QGIS میشه ساخت وب جی آی اس را تجربه کرد. این فیلم را ببینید.

همان طور که دیدید خیلی سریع و ساده نقشه هامون را وارد نرم افزار QGIS کردیم و با استفاده از پلاگین qgis2web خیلی ساده یک WebGIS راه اندازی کردیم.

چند سوال درباره آموزش وب جی آی اس با QGIS

خب قبل از این که بریم و آموزش وب جی آی اس با QGIS را به رایگان بهتون هدیه بدم، می خوام چند سوال را جواب بدم که مخاطبین ما در این چند سال دایم از ما پرسیدن و به اشتباه فکر می کنند راه اندازی WebGIS با QGIS یعنی انتهای وب GIS!!!

سوال اول: آیا راه اندازی WebGIS با QGIS حرفه ای هست؟

جواب کوتاه و سریع: خیر

راه اندازی WebGIS با نرم افزار QGIS اصلا توصیه نمیشه. فقط برای موارد آموزش وب جی آی اس مناسب هست. این روش عیب بسیار بزرگی داره که در ادامه می گم. پس گول افرادی که برای فروش آموزش Web GIS میان عناوینی مثل راه اندازی Web GIS بدون برنامه نویسی و… را به کار می برند نخورید. دنیای Web GIS بسیار گسترده و بزرگ هست. کار اصلی ما در شرکت بهین رایانش آزاد سامانه های Web GIS هست. اگر وب GIS اینقدر ساده بود که نمی شد کسب و کار مبتنی بر اون راه اندازی کرد!

سوال دوم: آیا این وب جی آی اس را می تونم در اینترنت قرار بدم؟

بله شما به راحتی می توانید فایل هایی که افزونه qgis2web می سازه را روی یک هاست کپی کنید و به سادگی آن را از طریق اینترنت باز کنید. فقط اگر نقشه های شما حجم زیاد داشته باشند لود شدن این وب جی آی اس خیلی طول میکشه.

سوال سوم: عیب راه اندازی Web GIS با QGIS چیه؟

اگر نقشه های شما حجم زیادی داشته باشند دیگه این روش مناسب نیست و حتی وب جی آی اس شما لود هم نمیشه!

خواهشا دقت کنید!

برخی از دوستان را می بینم که برای فروش آموزش QGIS و آموزش وب جی آی اس عناوین تبلیغاتی به کار می برند و از دیگران سو استفاده می کنند که بیایید ما با مبلغی بسیار پایین به شما آموزش وب جی آی اس با QGIS می دهیم.

بزارید این طور بگم: 

وب جی آی اس که با QGIS راه اندازی بشه را من اسمش را می زارم بچه WebGIS

ما در راه اندازی Web GIS سه معماری کلی داریم که به آموزش رایگان Web GIS سایت ما مراجعه کنید و باهاش کامل آشنا بشید. Web GIS با QGIS راه اندازی می کنید معماری کلاینت ساید داره و در این روش کل اطلاعات نقشه ها باید روی کلاینت دانلود بشه تا سامانه Web GIS کار کنه. حالا تصور کن شما یک لایه 100 مگابایتی داری! کی منتظر می مونه تا لایه 100 مگابایتی شما دانلود بشه؟

شما نیاز دارید که Web GIS را حرفه ای یاد بگیرید اون هم از زبان کسی که تجارب اجرایی در بزرگترین پروژه های Web GIS داخل کشور و خارج کشور را داشته باشه.

آموزش وب جی آی اس با QGIS به طور کامل

ما آموزش وب جی آی اس با QGIS را به رایگان به شما هدیه می کنیم و نیاز نیست برای استفاده از آن پولی پرداخت کنید. شما هم قول بدهید که به خوبی از آن استفاده کنید. همین آموزش الان در سایت های دیگر با رقم های چند صد هزار تومان در حال فروش است!

آموزش وب جی آی اس با QGIS

سامانه اطلاعات مکانی بهسام

اولین پکیج نرم افزار WebGIS در ایران

فقط در ۵ دقیقه و بدون دردسر، سامانه WebGIS خودتان را راه اندازی کنید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید

اگر این نوشته آموزشی به شما کمک کرد، سپاسگزار می شویم که به آن امتیاز دهید تا به سایر کاربران سایت هم نمایش داده شود

چقدر این مطلب مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لطفا در بخش نظرات و دیدگاه ها در پایین همین صفحه هم نظر، انتقاد و پیشنهاد خود را بنویسید تا برای بهتر شدنمان از دیدگاه شما بهرمند شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

یه خبری هست!

آموزش پیشنهادی GISPlus

اولین پکیج نرم افزار Web GIS

مشاوره WebGIS

اگر برای شروع یادگیری Web GIS جدی هستید و نیاز به راهنمایی دارید، درخواست مشاوره ثبت کنید. ما با شما تماس می گیریم و کمک تان خواهیم کرد.

مشاوره WebGIS

این مقالات را هم بخوانید!

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد

دانلود پادکست کسب درامد از GIS

دانلود فیلم چطور برنامه نویس GIS حرفه ای شویم؟